I dag tappade jag bakre ljuddämparen på min bil. Senaste gången jag körde ett så gammalt/slitet as var nog 2002 eller möjligen 2003, när min första budbil (Ford Transit) också tappade sin bakre ljuddämpare på väg till Örebro. Jag minns att jag precis som i dag slängde in skiten i bilen och körde vidare. Då behövde jag knyta upp något och försökte köpa ståltråd på Shellmacken precis innan Örebro. Jag har fortfarande inte kunnat smälta att de inte hade något så tekniskt avancerat som ståltråd, på en bensinmack, och att jag istället fick en bit tidningssnöre. T-shirten jag hade blev svartprickig av asfalt när jag krälade under bilen och försökte knyta upp avgassystemet. Sådant går inte bort i tvätten. *Nostalgi*.
Dags att se över bil-aset och förhoppningsvis byta upp sig snart.

Kommentera

Publiceras ej