Skridskosäsongen är i full gång... Detta är inget som brukar påverka mig ett dugg eftersom jag inte åker skridskor. Det gjorde jag bara sporadiskt när jag var barn. Någon gång runt storlek 36 blev det inga fler skridskor för mig har jag för mig. Men nu åker Alfa. Och då vill förstås Athena också åka. Och eftersom hon är 2,5 år gammal är det lite svårt att åka själv då. Alltså måste jag också åka. Och då behöver jag skridskor och hjälm.
Jag känner dock mig själv efter så här extremt många år och vet att jag tröttnar på saker. Således ingen idé att köpa värstingutrustning. Mot solareturen som är den i mitt tyckte bästa loppisen i Karlstad. Där fullständigt kryllade det av skridskor som var nästan gratis. Jag ryckte till mig två par av bara farten och även en milt uttryckt retro hjälm. Skridskorna är nu slipade och hjälmen uppiffad...
 
Och nej, det är inte så att jag åker i 180. Jag kan helt enkelt inte bromsa.
 
Nu har vi åkt med barnen i går och i dag. I går i Mariebergsskogen där jag åkte i säkert fem minuter innan mina tår trots tre par strumpor närmade sig amputationsgränsen och jag fick ta min tillflykt till naturum med Athena som inte heller var road av temperaturen och chockad satt i en pulka och undrade vad 17 vi gjorde ute. Och i dag i Skoghalls ishall som har en betydligt trevligare temperatur. Där gick det bättre. Men är nu fullständigt ledbruten efter att ha kanat runt dubbelvikt med Athena.
 

Kommentera

Publiceras ej