Om ni inte redan märkt det så går magsjukan just nu. Jodå, på båda barnens skolor. Athena började med att totalsabba de nybytta sängkläderna natten till måndag (när annars?). Det är för övrigt ett mycket träffsäkert sätt att utlösa magsjuka ; få äntligen fingrarna ur och byt sängkläder så är det alltid någon som börjar spy.
Min plan att sätta igång på allvar med specialarbetet i skolan under måndagen blev ogenomförbar. Det blev VAB.
Men jag skulle i alla fall ta mig till onsdagens kodningslektioner i skolan. Jodå. Maken beordrades att planera om allt och vara hemma för de lektionerna behöver man verkligen gå på. Under tisdagskvällen uppstod tilltagande obehag. Jag blundade för det i det längsta och tänkte att magen kanske bara är på dåligt humör. Det kan ju hända den bäste; suttit stilla för mycket eller något. Jag pysslade kort och blev nätt och jämt färdig innan det var dags att ta fram en bunke... Den natten gick det väldigt dåligt att sova. Maken upplystes om att han kunde åka till jobbet på onsdagen ändå.
Och nu till det sjukaste. Natten till i dag hade jag alla förutsättningar att kunna sova. Vad gör jag då? Drömmer århundradets knepigaste dröm att jag handtrampar mig från Karlstad till Kristinehamn (jag ville antagligen till skolan) på någon dressinliknande grej på ett järnvägsspår. Vaknar mitt i natten och har ont i hela bröstkorgen. Fram och bak. Har för ont för att sova. Funderar förbryllat på vad 17 det är frågan om och kommer fram till att jag måste ha suttit för mycket stilla och behöver öka på cirkulationen. Men jag är fortfarande lätt febrig och klen. Armhävningar löser det mesta men det sista jag behöver är att ramla ihop och bryta näsbenet nu. Snurrar runt en timme eller två i sängen men det går inte över. Skaver mig ner på golvet. Gör tre set armhävningar med knäna i golvet (patetiskt jag vet, men vi får inga nya näsben...) och känner mig sedan mycket bättre.
Sänder en tanke till alla som på olika sätt är immobiliserade och inte har möjlighet att röra på sig. Det går snabbt att få ont överallt när man inte rör sig.

Kommentera

Publiceras ej