Äntligen kan Alfa simma. Efter två omgångars simskola på Sundsta badhus och två omgångar i vanliga skolan uppdagades det vid dagens besök på badhuset att hon kan simma. 200 meter med några små pauser. Så underbart att slippa ställa fler larm i mobilen när platserna till kommande simskolor släpps och tvingas boka i panik de första minutrarna för att ha en chans att få plats. Och nej, jag var inte på badhuset i dag. Jag slapp. Tillbringade istället förmiddagen delvis i en lekpark med Athena. Jag vet att alla är lika och olika och allt det där och skulle själv aldrig titta snett på en simmande hona som inte genomgått totalsanering, men, ska jag på badhuset tar det en evig tid innan jag tycker att jag kan visa mig där och det är jag glad att jag slapp... Börjar ju blir kallt. Kan vara bra att ha hår överallt. Många karlar anser sig inte behöva lägga ner det jobbet innan. Alltså väldigt bra när han kan och jag slipper.

Kommentera

Publiceras ej